Gobelinowa torebka - wersja poprawiona

Kolejny post z serii "powroty"😉 Nieco ponad rok temu stworzyłam swoją pierwszą (i jak do tej pory jedyną) torebkę gobelinową . Torba sama w sobie świetnie mi służy, jest wygodna i pojemna. Pasuje prawie do każdej stylizacji 👜👗💄 Miała jednak jedną poważną wadę, a mianowicie pasek. Namęczyłam się nad nim i z efektów wizualnych byłam naprawdę zadowolona. Niestety w praktyce okazało się, że za bardzo się rozciąga, a torbę noszę prawie na wysokości kolan 😞... Początkowo torebka wyglądała tak: Odprułam cały pasek i przecięłam na pół. Rozplotłam część z warkoczem i zostawiłam niezbyt długie luźne końce na zrobienie chwostów. Następnie zawinęłam przeciwległe końce, aby powstały pętelki i takie paski przyszyłam po bokach torebki. Luźne końce podzieliłam na dwie części, przymocowałam do torebki, nawlekłam po drewnianym koraliku i znów przymocowałam do torebki. Widać to na poniższym zdjęciu: Nie chodziło wyłącznie o względy estetyczne. Jak każda rzecz zrobiona na szyde

Sweter na drutach z ażurowym motywem


Chyba "wykrakałam" tą paskudną poświąteczną pogodę...

Kilka dni temu stwierdziłam, że muszę coś w końcu zrobić z zalegającą w pudełku włóczką. Padło na jakiś rozpinany sweter, który mogłabym narzucić na siebie w chłodniejsze dni/wieczory (no i nastały! 😠).
Już jakiś czas temu odkryłam stronę DROPS Design.
Można tam kupić włóczki oraz akcesoria do robótek ręcznych. Przede wszystkim jest to prawdziwa skarbnica darmowych wzorów na druty i szydełko! Dlatego swoje pierwsze kroki w poszukiwaniu inspiracji skierowałam właśnie tam. Znalazłam wzór, który na tyle mi się spodobał, że postanowiłam niczego w nim nie zmieniać i po prostu zrobić cały sweter zgodnie ze wskazówkami :)

Na zdjęciu widać plecy swetra. Zrobiłam jeszcze lewy przód i jeden rękaw. Gdy skończę i zszyję całość na pewno zaprezentuję go na blogu :)
Póki co nie prezentuje się to może zbyt imponująco, ale po wypraniu oczka wyprostują się i będą bardziej regularne.

Jedyne moje zastrzeżenie do przedstawionych instrukcji to, że momentami nie są one zbyt jasne i trzeba się naprawdę dobrze wczytać, najlepiej w trakcie roboty, bo wtedy widzimy już co nam wychodzi, ewentualnie nie wychodzi :) Być może to tylko moje wrażenia, ale sądząc po ilości komentarzy do wzoru, jest z tym jednak nieco kłopotów. W razie jakichś wątpliwości, czy pytań, chętnie służę pomocą :)

Komentarze